44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja

44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja. Gagal dalam temuduga kerja memang kenangan pahit. Ia menjadi memori yang mahu anda lupakan dengan segera. Sia-sia segala penat lelah dan susah payah belajar bertahun-tahun. Berhempas-pulas menyiapkan tugasan yang diberi. Tidak tidur semalaman kerana menyiapkan assignment.

faktor atau sebab kegagalan dalam temuduga kerja

Pemberian rujukan ini telah dihentikan. Mohon maaf daripada kami. Bagaimana pun, ada rujukan lain yg kami cadangkan di bawah (scroll post ini sampai ke bahagian bawah sekali). Ia lebih lengkap, lebih terperinci dan lebih power!

Bahkan, Sampai anda terpaksa tidur di lab. Ada pula yang hingga terlelap di bilik kuliah akibat keletihan melampau. Itu belum kira pinjaman PTPTN yang terpaksa anda dan keluarga tanggung. Jumlahnya boleh jadi belasan hingga berpuluh ribu. Bagi yang lain (banyak kes terjadi, biasanya mereka yang belajar di IPTS), ibu atau bapa terpaksa mengambil pinjaman bank untuk menampung keperluan pengajian anda. Sampai sekarang, mereka masih membayar loan tersebut bagi pihak anda. Begitu azabnya. Dan begitu besar pengorbanan mereka terhadap anda.

Gagal dalam temuduga boleh menjejaskan masa depan anda. Membuat masa depan jadi terasa gelap. Paling teruk, ia menghancurkan harapan ‘cinta hati’ anda dan memusnahkan impian tinggi menggunung keluarga terhadap anda.

Amaran: Anda berpotensi GAGAL sebanyak 74.6% dalam temuduga kerja selepas ini, jika anda tidak ambil peduli.

Mahukah anda kalau kami berikan kupasan ringkas mengenai 44 faktor yang mendorong kegagalan dalam apa-apa jua temuduga kerja. Tidak kira temuduga di sektor awam mahu pun swasta. Sekiranya anda tidak mengetahui faktor mengagalkan ini, anda pasti akan buat dan buat lagi. Sebab itulah, ada di kalangan calon yang sudah menduduki sesi temuduga sampai lima kali pun masih juga gagal!

Tahukah anda, setiap calon hanya ada 25.4% saja peluang lulus jika tanpa persiapan yang betul, (sumber: SPA). Ini bermakna, peluang anda GAGAL dalam temuduga terbuka luas.

Mari bermain dengan angka-angka. Menurut Portal SPA, pada 2009, sebanyak 1 527 070 (1.52 juta) permohonan diterima. Ini merangkumi semua jenis kumpulan jawatan. Dan daripada jumlah itu, bilangan calon yang hadir ke temuduga adalah seramai 199 660 orang. LULUS temuduga dan seterusnya dilantik hanya 50 756 calon sahaja!

Itu angka lama. Agaknya berapa yang memohon tahun 2017, berapa yang dipanggil temuduga dan berapa pula yang lulus lalu dilantik? Berita baik, anda boleh merendahkan peratus gagal temuduga ini dengan mengelakkan 44 FAKTOR GAGAL TEMUDUGA berikut untuk jaminan masa depan anda yang lebih cerah, lebih ceria, lebih kaya dan lebih bahagia.

Kami perkenalkan.. 44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja

sebab kegagalan dalam temuduga kerja kerajaan

(eBook ini setebal 31 mukasurat dan dalam format pdf)

Bagaimana mendapatkannya? Berapa harga eBook ini?

eBook ini memang berharga dan padat dengan informasi. Sepatutnya kami jual. Sepatutnya..

Tapi untuk masa terhad, kami berikan secara percuma saja. Tiada sebarang caj dikenakan. Harapan kami, dengan mengetahui faktor-faktor ini, anda tidak gagal lagi. Lagipun tujuan utama blog ini diwujudkan adalah untuk membantu seramai mungkin pembaca untuk mendapat pekerjaan pertama mereka. Dari situlah datangnya nama Blog Tips ‘Kerjaya’ itu..

Tapi, kami berhak menarik balik pemberian percuma ini pada bila-bila masa. Ia tidak akan free selama-lamanya. Mungkin kami akan tambah topik, tambah mukasurat, tambah maklumat penting dan menjualnya semula.

Sementara masih sempat, isi nama dan emel di bawah kemudian klik daftar. Kita akan hantar.. 🙂

Download eBook 44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja

Jangan lupa, hantar sekali ‘8 Senjata Rahsia’ lulus temuduga tu melalui emel saya..

Oh.. ya, bukan setakat 44 faktor kegagalan saja.

Untuk memastikan peluang anda lulus temuduga lebih tinggi, anda juga akan didedahkan dengan:

#1. Kontrak perkhidmatan _______ dan Akta _______ .

#2. Contoh soalan _______ dalam semua temuduga.

#3. Cara menghadapai temuduga jenis _______, _______ dan berkumpulan.

#4. Kenapa penemuduga tanya soalan _______?

#5. Teknik dan _______ temuduga.

#6. Kepentingan ‘tindakan-tindakan _______ _______’ dalam sesebuah temuduga.

#7. Bahaya maklumat palsu dalam _______ .

#8. Tiga jenis temuduga (jenis skrin, _______ dan _______).

Lapan senjata rahsia‘ ini akan kami hantarkan melalui beberapa siri emel terus ke dalam inbox anda. Senjata-senjata rahsia ini amat mustahak untuk anda dan akan kami kupas satu-persatu.

Masuk nama, masuk emel dan klik butang ‘daftar’. Dan 3 – 5 minit kemudian, link pengesahan pendaftaran akan kami hantar melalui emel. Jangan lupa klik link pengesahan tersebut ya..


Download eBook 44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja

Jangan lupa, hantar sekali ‘8 Senjata Rahsia’ lulus temuduga tu melalui emel saya..

Tanam ini dalam minda – jangan fikir kemahiran menghadiri temuduga adalah bakat semulajadi. Ia datang sendiri dan tidak perlu susah-suah belajar. Pada hari yang ditetapkan anda datang ke pusat temuduga dan semuanya berjalan lancar.

Perkiraan seperti itu tidak salah tapi tidak juga betul sepenuhnya. Tapi jangan sekali-kali fikir begitu.

Seperti namanya – temuduga ialah sejenis kemahiran dan apa-apa jua cabang kemahiran, anda mesti pelajari. Cara belajar kemahiran temuduga ini ada dua:

1. Cara Mudah – Dipanggil temuduga. Tunggu tarikh sampai dan duduk temuduga dulu tanpa pesediaan, gagal dulu dan kemudian ambil teladan daripada kegagalan tersebut. Apa yang salah aku buat? Dimana silapnya? Kenapa jadi begini? Dan lain-lain persoalan pun anda analisis sendiri.

2. Cara Sukar – Ambil pengajaran daripada mereka yang gagal dan mereka yang lulus daripada temuduga-temuduga terdahulu. Elakkan kesilapan-kesilapan. Buat persediaan. Buat simulasi temuduga. Mempertajamkan skill berkomunikasi. Ini biasanya melibatkan kos atau wang komitmen untuk membeli panduan atau rujukan temuduga yang bagus.

Salah satu yang terbaik boleh kami cadangkan ialah panduan lulus temuduga kerja ini. Cara 1 memang mudah dan murah sebab tak perlu keluarkan apa-apa kos. Anda jimat beberapa ringgit di situ, tahniah. Paling-paling hanya gagal dalam satu temuduga saja. Apa masalahnya?

Tapi ingat, ketika anda gagal tersebut, calon lain LULUS itu. Mereka sudah memulakan pekerjaan baru. Tinggal di tempat baru. Dan sudah mulai merancang masa depan mereka bersama yang tersayang. Pada peringkat ini, barulah anda tahu berapa jumlah sebenar kerugian anda. Bukan rugi RM40 atau RM80 (range harga kebanyakan panduan temuduga) tapi rugi segala-galanya akibat ditinggalkan oleh rakan-rakan lain yang sudah naik setingkat lagi daripada taraf hidup anda.

Tapi selepas ini, anda tidak perlu lagi teraba-raba di dalam kegelapan.

Kami beri anda 44 faktor kegagalan.

Kami beri anda nasihat berguna melalui 8 siri emel.

Kami beri anda lampu untuk menerangi masa hadapan anda.

Kami beri anda harapan.

Kami beri PERCUMA.

Apa lagi yang anda mahu dari kami..

Jadi isi nama dan isi emel anda di bawah sekarang juga :

Download eBook 44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja

Jangan lupa, hantar sekali ‘8 Senjata Rahsia’ lulus temuduga tu melalui emel saya..

Rujukan Temuduga Yg Lebih Lengkap

Untuk memantapkan lagi persediaan temuduga anda dan mengelakkan faktor kegagalan dalam temuduga kerja, kami kuat mencadangkan anda memiliki dan membaca rujukan lengkap temuduga berikut:

Rujukan lengkap faktor atau sebab kegagalan dalam temuduga kerja

Tapi, Kenapa Saya Kena Dapatkan Rujukan Ni?

Ada lapan sebab utama kenapa anda kena dapatkan rujukan temuduga kerja kerajaan ini sekarang juga. Ada diterangkan di bawah. Nombor 3 tu paling mustahak!

1) Anda jadi insan mulia

Untuk makluman anda, sebahagian daripada hasil jualan rujukan contoh soalan temuduga ini akan disalurkan ke dana atau tabung bantuan mangsa-mangsa banjir, gempa dan mangsa peperangan serta pelarian.

Disebabkan itu, andai anda gagal sekalipun dalam sesi temuduga yg akan dihadiri kelak, anda tak gagal total. Sekurang-kurangnya anda berjaya membantu saudara-saudara kita yg sedang diuji oleh malapetaka dan musibah dan amat-amat memerlukan pertolongan anda pada saat ini.

2) Hati jadi riang gembira

Nota ringkas & padat dlm rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ni akan menjimatkan tenaga anda. Tak perlu berlari seluruh Internet cari bahan utk menghadiri temuduga kerja kerajaan yg betul. Tak perlu berjam-jam mengadap skrin. Mata tak letih. Pikiran pon tak kusut. Hati pon jadi riang gembira di hari raya. Haha..

3) Anda dibimbing oleh panel penemuduga sendiri

Rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ini ditulis oleh Puan Jud Jamil.

Siapakah beliau?

Puan Jud telah berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 8 tahun yang lalu. Beliau terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Anda rasa?

4) Lebih masa main COC

Anda jangan acah-acah tak bersalah. Anda kaki game kan? Takut masa bermain game terganggu? Boleh. Tiada masalah. Anda grab jer rujukan contoh soalan temuduga SPA (dan elakkan faktor kegagalan dalam temuduga kerja). Pastu, baca nota-nota tu. Habis ceta.

Tinggal tunggu masa exam je sampai. Sementara tu, ada lebih masa terluang utk layan PUBG, ML, COC dll..

5) Guna pengalaman 13 tahun kami sepenuhnya

Contoh soalan temuduga dan skema jawapan temuduga yg diberikan akan membiasakan anda dengan format sebenar temuduga kerajaan. Bukan soalan bocor. Bukan soalan ramalan. Bukan sama sekali. Tetapi jenis soalan temuduga yang hampir sama.

Anda pinjam dan guna semaksimumnya pengalaman kami selama 13 tahun (semenjak 2008) meneliti dan mengkaji soalan-soalan temuduga SPA.

6) Memudahkan hidup anda

Skema cara menjawab soalan temuduga dalam rujukan ini ada disediakan. Paling senang, anda hafal jer caranya. Tapi tgk nasib juga la. Kalau kebetulan soalan temuduga tu yang diajukan semasa iv nanti. Memang kacang goreng la kan..

7) Boleh simpan duit lebih (untuk kawin)

Rujukan contoh soalan temuduga SPA ni murah giler. Cuma RM30 sahaja. Apa yang anda boleh dapat dengan RM30 pada masa ini? Takda apa sgt pun. Malah, utk topup data sebulan pun hampir tak cukup, kalau kuat layan Youtube!

Oleh kerana betapa murahnya rujukan ni. Tiada apa yang anda akan rugi mendapatkannya. Ini akan menjimatkan duit anda. Simpan duit lebih tu buat kawin. Tak pon utk beli phone model baharu yang jadi idaman kalbu. Merecik hawau ko..

8) Dan lagi hawau..

Disebabkan kemurahan rujukan temuduga kerja kerajaan ni juga. Anda hanya perlu laburkan beberapa ringgit sahaja sebagai modal untuk meningkatkan peluang memperolehi masa depan yang bergemerlapan.

Kalau dapat kerja kelak, ratusan ribu pulangannya seumur hidup. Simpanan KWSP lagi la jangan cerita. Honda Civic yg ada lubang utk angin lalu kat tepi tu dah tentu dalam genggaman. Lagi la merecik! Peerrgh, inilah pelaburan terbaik yang pernah anda lakukan.

Sempat ke pos buku Rujukan ni?

First of all, rujukan soalan temuduga Kerja Kerajaan ini BUKAN BUKU. Tiada pengeposan barang berlaku (tambah-tambah lagi dalam musim COVID ni) dah la banyak tempat PKPD / PKPB. Rujukan ini adalah eBook dalam versi download (format PDF).

Anda akan diberikan akses ke laman download untuk download semua komponen selepas bayaran diselesaikan. Biasanya proses ni memakan masa kurang daripada 2 jam (kalau anda beli menggunakan billpliz / online banking). Jadi tak perlu lagi tunggu J&T atau Ninja Van datang ke rumah.

Cara ni lebih cepat untuk anda mula study!

2 thoughts on “44 Faktor Kegagalan Dalam Temuduga Kerja”

  1. Salam, tuan jawatan kosong ?

    Saya pekak bisu OKU ?

    Saya nak cari kerja lain

    Saya nak jawatan apa pembantu tadbir dan pembantu khas saja

    Reply

Leave a Comment

error: Content is protected !!